Cieľ útoku - novinári

Autor: Martin Urminský | 11.2.2011 o 11:11 | (upravené 11.2.2011 o 19:12) Karma článku: 5,55 | Prečítané:  506x

Mal som šťatie. Poznal som veľa ľudí a medzi nimi veľa novinárov. Boli to ľudia rozumní, vzdelaní, často s obrovským nadhľadom. Mali vlastné nevšedné názory a zaujímavé informácie. Radosť s nimi diskutovať. Možno sa mýlim, ale situácia sa zmenila.

 

Život je permanentná zmena. Je to otrepaná fráza. Učitelia o tom vedia svoje. Z rešpektovaných členov spoločnosti sa dostali na jej okraj. Finančný a nanešťastie aj sociálny. Deti a študenti ich berú ako nutné zlo, bez rešpektu. Nevážia si ich, nie sú pre ne vzorom. Svoj sociálny status strácali pomaly, postupne a potupne. Držím palce výnimkám. Je mi ich ľúto.

Novinári začínajú byť na tom horšie. Už dlhšie si všímam zhoršovanie vzťahu verejnosti k novinárom. Negatívnym príkladom prispeli politici ako Mečiar a jeho dieťa Fico. Svoje negatívne emócie preniesli medzi svojich voličov. Exampla trahut - príklady tiahnu. Degradácia novinárskej profesie však začala oveľa skôr. A to nielen na Slovensku.

Masmédia sa transformovali a adaptovali trhu. Ich primárna funkcia objektívne informovať sa stala formálnou zásterou. Teraz musia v prvom rade zarábať, či aspoň tvoriť minimálnu a akceptovateľnú stratu. Reklama a politický lobing sú ich neoddeliteľnou súčasťou a tvoria časť nefinančného profitu. Rast, sledovanosť, impakt, zisk a vplyv sú alfou a omegou tohto podnikania. Novinári sa preto ženú sa za senzáciami, ktoré zvyšujú predaj a sledovanosť. Obyčajné a každodenné fakty interpretujú takým spôsobom, aby boli atraktívne, pútavé. Vytvárajú neočakávané, neuveriteľné a často aj absurdné súvislosti. Generácia objektívnych, rozumných, rozhľadených žurnalistov odchádza. Prichádzajú štýloví a trendoví tvorcovia senzácií. Rast sledovanosti sa stal modlou práve tak ako rast HDP, rast predaja, respektíve samotný rast ako taký.

Čitatelia a diváci nie sú obmedzení. Smrť, katastrofy, celebrity, odhalené krásky ich síce priťahujú, ale zároveň vytvárajú u nich kontraproduktívne a negatívne emócie, ktoré sa pretvárajú na negatívne skúsenosti s prácou novinárov. Ľudia sa zároveň stávajú informačne pasívni a skeptickí. Bulvarizácia tlače a televízie je evidentná. Ten permanentný prísun negatívnych a deformovaných informácií sa musí raz a niekde prejaviť.

Významní svetoví prognostici predpovedajú vojnu do 15 rokov. Tunis, Egypt a Jordánsko nám ukázali, že revolúcia, povstanie, či vojna môže vypuknúť neočakávane, rýchlo a kdekoľvek. V Egypte sa tiež naplno prejavilo, že ľudia strácajú voči novinárom rešpekt, ale v prvom rade dôveru. Je jedno z akej krajiny pochádzajú a pre aké médiá pracujú. Negatívne emócie sa novinárom vracajú a novinári sa stávajú cieľom útokov. Môžu to brať ako spätnú väzbu za nepresné, deformované a zbytočné informácie, ktorými kŕmia obyčajných ľudí.

 

 

„Obyvateľov domov pod Kapušianskym hradom ohrozovala (najedená a odpočívajúca) líška."

Markíza 10.2.2011 hlavná správa o 17:00

 

 

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Štát zmení výpočet dôchodkov. Ešteže tak, odkazujú seniori

Od budúceho roka sa mali dôchodky zvyšovať len podľa rastu cien, politici však cúvajú. Ceny rástli primálo.

KOMENTÁRE

Hľadáme dospelých, zn. Brexit

Zmenené okolnosti viedli k ostrejším pozíciám pred začiatkom negociácie o odchode Británie z EÚ.

ŠPORT

Do ringu by som už nešiel ani za päťdesiattisíc, tvrdí náš najslávnejší boxer

Dostal ponuku za veľké peniaze bojovať v klietke. Odmietol.


Už ste čítali?