Cieľ útoku - novinári

Autor: Martin Urminský | 11.2.2011 o 11:11 | (upravené 11.2.2011 o 19:12) Karma článku: 5,55 | Prečítané:  503x

Mal som šťatie. Poznal som veľa ľudí a medzi nimi veľa novinárov. Boli to ľudia rozumní, vzdelaní, často s obrovským nadhľadom. Mali vlastné nevšedné názory a zaujímavé informácie. Radosť s nimi diskutovať. Možno sa mýlim, ale situácia sa zmenila.

 

Život je permanentná zmena. Je to otrepaná fráza. Učitelia o tom vedia svoje. Z rešpektovaných členov spoločnosti sa dostali na jej okraj. Finančný a nanešťastie aj sociálny. Deti a študenti ich berú ako nutné zlo, bez rešpektu. Nevážia si ich, nie sú pre ne vzorom. Svoj sociálny status strácali pomaly, postupne a potupne. Držím palce výnimkám. Je mi ich ľúto.

Novinári začínajú byť na tom horšie. Už dlhšie si všímam zhoršovanie vzťahu verejnosti k novinárom. Negatívnym príkladom prispeli politici ako Mečiar a jeho dieťa Fico. Svoje negatívne emócie preniesli medzi svojich voličov. Exampla trahut - príklady tiahnu. Degradácia novinárskej profesie však začala oveľa skôr. A to nielen na Slovensku.

Masmédia sa transformovali a adaptovali trhu. Ich primárna funkcia objektívne informovať sa stala formálnou zásterou. Teraz musia v prvom rade zarábať, či aspoň tvoriť minimálnu a akceptovateľnú stratu. Reklama a politický lobing sú ich neoddeliteľnou súčasťou a tvoria časť nefinančného profitu. Rast, sledovanosť, impakt, zisk a vplyv sú alfou a omegou tohto podnikania. Novinári sa preto ženú sa za senzáciami, ktoré zvyšujú predaj a sledovanosť. Obyčajné a každodenné fakty interpretujú takým spôsobom, aby boli atraktívne, pútavé. Vytvárajú neočakávané, neuveriteľné a často aj absurdné súvislosti. Generácia objektívnych, rozumných, rozhľadených žurnalistov odchádza. Prichádzajú štýloví a trendoví tvorcovia senzácií. Rast sledovanosti sa stal modlou práve tak ako rast HDP, rast predaja, respektíve samotný rast ako taký.

Čitatelia a diváci nie sú obmedzení. Smrť, katastrofy, celebrity, odhalené krásky ich síce priťahujú, ale zároveň vytvárajú u nich kontraproduktívne a negatívne emócie, ktoré sa pretvárajú na negatívne skúsenosti s prácou novinárov. Ľudia sa zároveň stávajú informačne pasívni a skeptickí. Bulvarizácia tlače a televízie je evidentná. Ten permanentný prísun negatívnych a deformovaných informácií sa musí raz a niekde prejaviť.

Významní svetoví prognostici predpovedajú vojnu do 15 rokov. Tunis, Egypt a Jordánsko nám ukázali, že revolúcia, povstanie, či vojna môže vypuknúť neočakávane, rýchlo a kdekoľvek. V Egypte sa tiež naplno prejavilo, že ľudia strácajú voči novinárom rešpekt, ale v prvom rade dôveru. Je jedno z akej krajiny pochádzajú a pre aké médiá pracujú. Negatívne emócie sa novinárom vracajú a novinári sa stávajú cieľom útokov. Môžu to brať ako spätnú väzbu za nepresné, deformované a zbytočné informácie, ktorými kŕmia obyčajných ľudí.

 

 

„Obyvateľov domov pod Kapušianskym hradom ohrozovala (najedená a odpočívajúca) líška."

Markíza 10.2.2011 hlavná správa o 17:00

 

 

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

PLUS

Kupujúci Japonec? Neexistuje, tvrdia stánkari z vianočných trhov

Strávili sme jeden deň so stánkarmi, aby sme zistili ako vidia návštevníkov spoza svojich pultov.

SVET

Taliani hlasujú v referende o ústavnej reforme

Výsledok hlasovania rozhodne o budúcnosti premiéra Renziho.

SVET

Ukradnutú bránu z koncentračného tábora našli v Nórsku

Ukradli ju pred dvoma rokmi z Dachau.


Už ste čítali?